Lauantai-illan huumaa...

Koska tässä blogissa on tarkoitus avata myös omaa elämää, niin kerron, mitä olen tehnyt tai sanotaanko puuhastellut tänään 😀, Minun aamuni alkavat aina kahvilla, en tiedä, mitä teen, jos vatsa joskus sanoo kahvisopimuksen irti. Minulla on tähän liittyen myös iltarutiini - lataan aina kahvinkeittimen illalla valmiiksi, jotta aamulla ei tarvitse muuta kuin painaa nappia, ja kohta kahvintuoksu täyttää minun pienen keittiön. Tämä rutiini on niin selkärangassa, että on yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat, jolloin se jostakin syystä on unohtunut tehdä. Ai niin, minä en juo kotona suodatinkahvia, vaan keittelen kaffet perkolaattorilla. Nyt minulla on mintunvihreä perkolaattori, mutta etsin kuumeisesti pinkkiä 😊.

Viikonloppuina nautin hitaista aamuista - juon kahvia ja pelaan Candy Crushia, kunnes on pakko syödä jotain. Ruoka ei yleensä maistu ihan heti aamutuimaan, toki hotelliaamiaiset ovat poikkeus - ehkä siksi, että kotona ei ikinä ole sellaista valikoimaa kuin ihan pienessäkin hotellissa 😊.

Minulla ei ole töitä joka viikonloppu, mutta tänään tein vähän työhommia heti parin aamu-Ruipulan (Ruispuikula) jälkeen. Kävin myös laittamassa Pimpulan (autoni) roikkaan eli lämpiämään, koska tänään piti lähteä niinkin kauas kuin Citymarketiin ostoksille. Yleensä asioin Prismassa, Salessa ja Viirinkankaan K-Marketissa, mutta noin kerran kuukaudessa retkeilen ihan Saarenkylään asti.

 Tänään oli myös erityistehtävä - olin sopinut käyväni hakemassa yhden Maeve Binchyn kirjan eräältä herralta, jolla oli kirjoja myynnissä Facebookin kirpparilla. Oli todella iloinen yllätys, että yhden Binchyn sijasta hänellä olikin useampi, joten sain peräti kolme kirjaa (halvalla). En tiedä miksi, mutta minusta on kiva lukea irlantilaisten kirjailijoiden kirjoja - ehkä irlantilaisilla on paljon samanlaisia ajatuksia kuin mitä itselläkin. Nämä Facebook-kirppariostokset ovat minulle aina seikkailu, koska olen tosi huono suunnistamaan. Jos navigaattorilla olisi aivot, niin hän varmaan olisi minulle tosi vihainen. En viitsi edes kertoa, missä seikkailin sen jälkeen, kun olin lähtenyt Citymarketista kohti kirjamyyjän osoitetta. 


Olin alunperin suunnitellut, että voisin ehkä laitella vähän jouluvalaistusta tänään, mutta jotenkin se ei inspiroinut, joten siirrän sen johonkin toiseen päivään. Tämä on niitä yksinelämisen ja -asumisen parhaita puolia - ei ole pakko tehdä mitään, mitä ei halua, vaan saa ihan itse päättää, milloin mitäkin tekee tai jättää tekemättä. Tämä ei ole kritiikkiä parisuhteita vastaan, tiedän kyllä, että parisuhteissakin ihmisillä on lupa omiin päätöksiin ja ajatuksiin, vaan lähinnä sitä, että ei tarvitse keskustella asioista kenenkään toisen kanssa.  Päätinkin siis siivota vähän, katsoa telkkaria ja lämmittää saunan. Jouluvalot vaativat aina hieman suunnittelua, koska edellisestä kerrasta on vierähtänyt vuosi ja niiden paikat pitää miettiä uusiksi. 

Minulla on myös tapana silloin tällöin tehdä mani- ja pedikyyri, ja tänään tuntui siltä, että nyt pitäisi vähän laitella kynsiä. Cittarissa oli hyviä tarjouksia, ja päädyin ostelemaan muutaman Dependin lakan hintaan 6 €/3 kpl. Lakkaus ei nyt ole niin hyvä kuin mitä se voisi olla, mutta nyt ei ollut tarkoituskaan. Cittarissa oli jotkut kauneuspäivät ja siellä oli henkilöitä avustamassa ostoksissa. Tulin tietenkin maininneeksi, että minusta halvat lakat (Essence, Depend ja Catrice) ovat parhaita, ja tämä myyjähenkilö oli samoilla linjoilla. Väitteeni tukena on kuitenkin vain oma kokemukseni - olen tähän ikään ehtinyt kokeilla myös kalliita merkkejä, ja valitettava tosiasia omalla kohdallani on, että esim. Essencen ja Essien lakoilla on huikea ero nimenomaan Essencen eduksi. 


No niin, loppuilta menikin sitten niin, että laitoin saunan päälle, katsoin Masked Singersin ja kävin saunassa. Olin kyllä yllättynyt, että Bilepanda olikin Valtteri Torikka, mutta ei se mitään, Valtteri on ihan huikea, Saunassa laitoin vähän väriä hiuksiin ja kasvonaamion (sekin on kivaa aina välillä). Saunan jälkeen tein nuo kynsihuollot sormiin ja varpaisiin (varpaankynnet saivat Dependin punaista glitterlakkaa - saas nähdä kestääkö ja kuinka pitkään), 

Ja nyt alkaakin olla aika ladata kahvinkeitin valmiiksi huomisaamulle. En ole mikään jouluihminen, mutta valot ovat kivoja - toivottavasti saan ne huomenna laitettua, mutta jos en saa, niin nou hätä, vielä ehtii 😍.










Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lomailua ja junamatkailua Ranskan Rivieralla ja Italian Cinque Terressä

Lomatunnelmia Rodokselta

Perjantain puuhastelua